To Top

16-25 ΜΑΪΟΥ

ΤΙΜΩΜΕΝΗ ΧΩΡΑ ΙΣΠΑΝΙΑ

Image

18η ΔΙΕΘΝΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΔΑ ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΑΠΟ 16 ΜΑΪΟΥ ΕΩΣ 25 ΜΑΪΟΥ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ «ΑΣΤΕΡΙΑ» ΣΕΡΡΩΝ

Η ΦΕΤΙΝΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΔΑ ΕΧΕΙ ΤΙΜΩΜΕΝΗ ΧΩΡΑ ΤΗΝ ΙΣΠΑΝΙΑ την Ισπανόφωνη και Ισπανόγλωσση Λογοτεχνία.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 16/5/2025 - ΏΡΑ: 19:00

ΕΝΑΡΚΤΗΡΙΑ ΤΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΔΑΣ ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ 2025

ΠΛΑΤΕΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΠΕΖΟΔΡΟΜΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ «ΑΣΤΕΡΙΑ»

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ:

Ομάδα κρουστών "PARAKROUSTES"
Σχολές Χορού: "SHOCK TROOPERS", ORDER OF DANCE, ΤΜ. ΧΟΡΟΥ  "ΕΛΠΙΔΕΣ " ΣΕΡΡΩΝ, IRENA ANASTASIA BREGU DANCE SCHOOL

Δείτε το πρόγραμμα των Παραστάσεων ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 16/05/2025 - ΩΡΑ: 21:00

« ΒΟΤΚΑ ΜΟΛΟΤΩΦ… ΑΛΛΙΩΣ » ΣΥΡΡΑΦΗ ΑΠΟ ΜΟΝΟΠΡΑΚΤΑ
ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΗ ΣΚΗΝΗ ΤΟΥ ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ ΣΕΡΡΩΝ

Υπεύθυνος εργαστηρίου / Ηθοποιός: ΓΙΩΡΓΟΣ KΑΡΥΔΑΣ

Ένα δώρο, μια ανυπεράσπιστη ύπαρξη, ένα λαχείο, μια αρμένικη βίζιτα, ένα μαντάτο, μια χειρουργική επέμβαση και ένας γάμος, μπορούν να «φέρουν την άνοιξη»; Λαϊκές ιστορίες, όπου οι ανθρώπινες σχέσεις, διανθίζονται, εξελίσσονται, διαταράσσονται, μέσα από κοινωνικές δράσεις, αντιπαραθέσεις, γνωριμίες με κάθε λογής όντα και συμπεριφορές. Εκρηκτικές καταστάσεις, ωθούν τα πράγματα στα άκρα. Ιστορίες που, ίσως όλοι έχουμε κάτι να θυμηθούμε…

Συντελεστές

Σκηνοθεσία: Γιώργος Καρύδας
Σκηνικά – κοστούμια: Αθηνά Μικρέλη, Χρύσα Αριστείδου, Μελίνα Σαρακίνη, Πόπη Κυριακού
Φωτισμοί :Νίκος Παπαδόπουλος
Ήχος:Γιώργος Δασκαλάκης
Μουσική επένδυση: Αθηνά Μικρέλη, Γιώργος Καρύδας
Εκτέλεση σκηνικού: Κώστας Μαρτίν
Βοηθοί σκηνοθέτη: Χρύσα Αριστείδου, Αθηνά Μικρέλη
Αφίσα: Μελίνα Σαρακίνη
Social media: Ηρακλής Τζαρίδης

Οργάνωση Παραγωγής: Ευαγγελία Δαμιανίδου, Δέσποινα Βαφειάδου

ΠΑΙΖΟΥΝ (Με αλφαβητική σειρά) :

Φένια Ανθουλάκη, Έλσα Αρδανιώτη, Χρύσα Αριστείδου, Χριστίνα Αυγερίδου, Χρήστος Βαλιούγας, Μάγδα Βούλτσιου, Αθηνά Καβακίδου, Κώστας Κακούτης, Μάκης Καλλιτσάρης, Νατάσα Καραγεωργίου, Ευγενία Κεχαγιόγλου, Κλέλια Κονδυλίδου, Ζωή Κοτσογιαννίδου, Πόπη Κυριακού, Γιώργος Μαλλιόγλου, Καλλιόπη Μαραγκόη, Γιώργος Πιπερτζής, Γιώργος Σαμαράς, Μελίνα Σαρακίνη, Σίσσυ Σταματούδη, Γιώργος Τζιάρας, Γιώργος Τσακανιάς, Θόδωρος Φασούλας, Γεωργία Χαλκιά, Έφη Χατζηγιαννάκη.
Image
ΣΑΒΒΑΤΟ 17/05/2025 | ΩΡΑ: 21:00

«ΟΡΝΙΘΕΣ» ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΒΑΡΚΕΛΩΝΗΣ - ΟΜΑΔΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΛΑΣΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ

στην Αρχαία Ελληνική και στην Καταλανική γλώσσα  με την παρουσίαση
και την τελική ομιλία στα Νέα Ελληνικά

Ο Αριστοφάνης έγραψε τους «Όρνιθες» το 414 π.Χ., στα χρόνια του πελοποννησιακού πολέμου και μέσα από το έργο του ασκεί οξύτατη κριτική στην Αθηναϊκή δημοκρατία και στον τρόπο που λειτουργούν οι θεσμοί της. 

Στους Όρνιθες ο Αριστοφάνης εξιστορεί την απόφαση δύο Αθηναίων, του Πεισθέτερου και του Ευελπίδη, να εγκαταλείψουν τον κόσμο των ανθρώπων αναζητώντας μια πόλη χωρίς μικρότητα και διαφθορά, όπου να μπορεί κανείς να ζήσει με ειρήνη και δικαιοσύνη. Ιδρύουν μαζί με τα Πουλιά μια πολιτεία στους αιθέρες και υψώνουν ένα τείχος ανάμεσα στους ανθρώπους και τους θεούς.

Συντελεστές /Cast:

Ainhoa Navarro Arrufat, Marina Gallach Daura, Anna Casals Perpinyà, Eric Cliville Uribe, Ferran Odriozola i Marcé, Joan Carrillo Barrera, Alba Pilar Parcero Colomer,Èlia Ros i López, Javier Villavecchia Sánchez, Nanuk Gómez Blanco, Rita Miret Gil, Dídac Martínez i García, Judit Cervera Colilles, Vitali Abadal Lloses, Miguel Angel Jimenez Palma

Image
ΚΥΡΙΑΚΗ 18/05/2025 | ΩΡΑ: 21:00

«ΟΙ ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΙ ΔΕΝ ΠΑΙΖΟΥΝ ΦΛΙΠΕΡ» ΤΟΥ ΝΤΑΡΙΟ ΦΟ
ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ ΑΓΡΙΝΙΟΥ - ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΑΓΡΙΝΙΟΥ – ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ Διάρκεια 70'

Μία παρέα επινοεί διάφορα κόλπα προκειμένου να ξεγελάσει κάθε ανυποψίαστο άνθρωπο και να διασκεδάσει εις βάρος οποιουδήποτε. Στην παρέα αυτή ανήκει και ένας νεαρός λίγο ντροπαλός, λίγο ρομαντικός και πολύ υπομονετικός. Φαίνεται πως μπορεί να ανεχτεί τα πάντα μέχρι που  η ζωή του μετατρέπεται σε  μία ατελείωτη φάρσα ώσπου το πραγματικό μπλέκεται με το φανταστικό και όλα μοιάζουν με όνειρο.

Σκηνοθεσία: ΚΑΤΙΑ ΖΑΡΚΑΔΑ
Κοστούμια: η ομάδα
Βοηθός σκηνοθέτη: ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΒΙΤΣΕΝΤΟΥ

Παίζουν:

Κωνσταντίνος Αγιασσώτης, Πέτρα Γιουρμετάκη, Νίκη Ζαχαριάδη, Νεφέλη Ίσαρη, Στέλλα Λαδάκη, Άννα Λεντούδη, Βάνα Μάκρα, Νίκος Μαμίσης, Γιώργος Μουσμουλίδης, Νίκη Μπερερή, Μαρία Παπαγεωργάκη, Αντωνία Παπαντωνάκη, Ιωάννα – Μαρία Φαρμάκη, Βασίλης Ψάλτης

Image
ΤΡΙΤΗ 20/05/2025 | ΩΡΑ : 21:00

«DENISE CALLS UP» ΤΟΥ HAL SALWEN
ΣΥΜΠΡΑΞΗ ΤΕΦΑΑ – ΔΙ.ΠΑ.Ε ΣΕΡΡΩΝ – ΦΟΙΤΗΤΙΚΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΟΡΦΕΑ ΣΕΡΡΩΝ

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ Διάρκεια 95'

Ο εγκλεισμός μπορεί να συμβεί και ανεπαισθήτως…
Η θριαμβευτική επέλαση της τεχνολογίας έχει κάνει τη ζωή μας πιο εύκολη, πιο γρήγορη, πιο ενδιαφέρουσα αλλά σίγουρα και πιο μοναχική…
Αυτό συνέβη και στις ζωές των ηρώων της κωμωδίας.

 Αυτοβούλως αποκλεισμένοι κατ’ οίκον εργάζονται… ερωτεύονται…χωρίζουν… γιορτάζουν…χαίρονται… πενθούν… πάντα από το σπίτι, πάντα μόνοι, πάντα παρέα με μια οθόνη.

 

Μια μαύρη κωμωδία που με όχημα το γέλιο μάς καλεί να ξανασκεφτούμε τις σχέσεις μας με τους άλλους αλλά και με τον εαυτό μας…

Συντελεστές
Σκηνοθεσία : Κοσμόγλου Παύλος - Λαζαρίδης Κωνσταντίνος                                                               Σκηνογραφία: Καραγκιόζη Ευφροσύνη - Αυγερινού Κρυσταλλία
Ενδυματολόγος: Μαυρουδή Ευτυχία

Παίζουν: Αυγερινού Κρυσταλλία (Λίντα), Καραγκιόζη Ευφροσύνη (Σάρον), Καμπουράκης Άγγελος (Μάρτιν), Καραχαλίδης Κωνσταντίνος (Φρανκ), Κληντσάρης Παντελεήμων (Τζέρι), Μανδέλα Δήμητρα (Ντενίζ), Μαυρουδή Ευτυχία (Γκέιλ), Ντόλια Γεωργία (Μπάρμπαρα).

Image
ΤΕΤΑΡΤΗ 21/05/2025 - ΩΡΑ : 21:00

«KLEIST Ή Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΕΝΟΣ ΠΟΙΗΤΗ» ΤΟΥ MICHEL TOURNIER
ΤΜΗΜΑ ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ
ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ : POESIE

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ Διάρκεια 60'

Αν κάποιος επιρρεπής σε φιλολογικά προσκυνήματα τύχει να βρεθεί στο Δυτικό Βερολίνο, δεν έχει παρά να πάρει την ταχεία αμαξοστοιχία S-Bahn, μέχρι τον σταθμό Wannsee, τον τελευταίο πριν από το τέρμα. Θ’ αφήσει δεξιά του τη μεγάλη λίμνη του Wannsee, θα περάσει τη γέφυρα και θα βγει στην όχθη της μικρής λίμνης Wannsee. Ψάχνοντας λίγο ανάμεσα στα δέντρα, θα  βρει τον τάφο του Kleist.

Τίποτα δεν δείχνει πως η Henriette Vogel είναι θαμμένη δίπλα του.

Αναμφίβολα, εδώ βρίσκεται κι αυτή, όμως η ανωνυμία του τάφου της ίσως να εξηγείται από το σκάνδαλο που είχε διαδοθεί σ’ όλη την Ευρώπη, εκείνον το χειμώνα του 1811.

Γιατί εκείνη την 22α Νοεμβρίου του 1811, ένας φόνος και μια αυτοκτονία τάραξαν την πρώιμη χειμερία νάρκη των ενοίκων του πανδοχείου Stimming.

Συντελεστές:

Έλλη Κατωδρύτου
Κατερίνα Μαθιουδάκη
Βασίλης Καλαγκιάς
Μιχαήλ Δελημιχαήλ
Ναταλία Λουιζάκη
Ασπασία Μακρή
Άγγελος Μπράχο

Image
ΠΕΜΠΤΗ 22/05/2025 | ΩΡΑ: 21:00

«ΘΕΣΜΟΦΟΡΙΑΖΟΥΣΕΣ» ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ : «ΤΟ ΤΡΙΤΟ ΚΟΥΔΟΥΝΙ»

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ Διάρκεια 100'

Οι Θεσμοφοριάζουσες είναι κωμωδία του Αριστοφάνη που παρουσιάστηκε το 411π.χ. πιθανά στα Μεγάλα Διονύσια και σατιρίζει τα έργα και το πρόσωπο του Ευριπίδη, εκμεταλλευόμενος την  «αντιπάθεια» του αρχαίου τραγικού για τις γυναίκες.

Συντελεστές:

Σκηνοθεσία - Κοστούμια: Παναγιώτης Σπηλιόπουλος
Χορογραφίες- κίνηση- Επιλογή μουσικής: Βίκυ Βασιλοπούλου
Αφίσα- επιμέλεια προγράμματος:  Μαριάννα Μαρτάκη
Βοηθός σκηνοθέτη: Ξένια Κουκοφίκη

Διανομή

Ευριπίδης:   Σπύρος Ντζουροπάνος
Μνησίλοχος:  Γιώργος Πολίτης
Υπηρέτης Αγάθωνα:  Γιώργος Αγγέλου
Αγάθωνας:   Νίκος Γιαννίκος
Χορός Αγάθωνα:  Νικολέτα Σιαπέρα, Ναταλία Ξάνθου, Χάρις Οικονόμου
Α΄ Γυναίκα:  Ελένη Αραούζου
Β΄ Γυναίκα;  Ξένια Κουκοφίκη
Γυναίκα:  Ειρήνη Διαμαντοπούλου
Κλεισθένης:  Σπύρος Καββαδάς
Τοξότης:  Φρίξος Καλαντώνης
Χορός:  Μαριέττα Πανουτσοπούλου, Νικολέτα Σιαπέρα, Λαμπρινή Τριβέλα, Ναταλία Ξάνθου, Χάρις Οικινόμου
Θρακιώτισσα:  Παναγιώτης Σπηλιόπουλος

Image
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 23/05/2025 | ΩΡΑ : 21:00

«Absurd Laboratory /ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΑΡΑΛΟΓΙΣΜΟΥ»
PERFORMANCE ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΟΔΩΡΗ ΤΡΑΜΠΑ
Εικαστικός / Performer

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ Διάρκεια 50'

Ο εικαστικός και performer Θοδωρής Τράμπας παρουσιάζει τη νέα του performance art με τίτλο «Εργαστήριο Παραλογισμού/ Absurd Laboratory», μια σωματική δράση που εξερευνά τα όρια της λογικής, της εξουσίας και του κοινωνικού ρόλου του θεατή.

Το έργο λειτουργεί ως ένα πειραματικό εργαστήριο συλλογικής εμπειρίας, στο οποίο οι συμμετέχοντες δεν είναι απλοί θεατές, αλλά μέλη ενός μηχανισμού που ερευνά τις δομές της εξουσίας, της πληροφορίας και της κοινωνικής οργάνωσης.

 Οι κανόνες αλλάζουν, τα δεδομένα αναδιαμορφώνονται και η ταυτότητα τίθεται υπό επαναδιαπραγμάτευση.

Ο θεατής καλείται να συμμετέχει ενεργά, ακολουθώντας εντολές και ενσωματώνοντας τη δική του παρουσία στο διαρκώς μεταβαλλόμενο τοπίο της σκηνής.

Ο σύγχρονος άνθρωπος παρουσιάζεται ως υβρίδιο μιας μηχανικής και βιοπολιτικά ελεγχόμενης ύπαρξης, εγκλωβισμένος σε ένα περιβάλλον κατασκευασμένης πληροφορίας και λογοκριμένης μνήμης. Σε τέσσερις φάσεις, ο performer αναμετριέται με τη μηχανική επανάληψη, την αναδόμηση της ιστορικής μνήμης, την αποδόμηση της βιολογικής του υπόστασης και την αναζήτηση μιας νέας συνθήκης εαυτού.

Η κοινωνία ως ένα διαρκές πείραμα
Σε έναν κόσμο όπου η πληροφορία κατασκευάζεται και αναπαράγεται με ιλιγγιώδη ταχύτητα, το "Εργαστήριο Παραλογισμού" αναδεικνύει την έννοια της ψευδούς αλήθειας, της παραπληροφόρησης και της μαζικής χειραγώγησης. Το έργο εξερευνά το πώς η διαχείριση της μνήμης και η διαστρέβλωση των γεγονότων μπορούν να λειτουργήσουν ως εργαλεία διαμόρφωσης της κοινωνικής συνείδησης.

Η performance αναδεικνύει τη σύγχρονη πραγματικότητα, όπου η ατομική βούληση έρχεται σε σύγκρουση με την ομαδοποίηση και τη συμμόρφωση. Το κοινό καλείται να αναρωτηθεί: σε ποιο βαθμό ελέγχουμε τη δική μας αυτοδιάθεση;

Image
ΣΑΒΒΑΤΟ 24/05/2025 - ΩΡΑ: 21:00

«Η ΦΑΡΜΑ ΤΩΝ ΖΩΩΝ» ΤΟΥ ΤΖΩΡΤΖ ΟΡΓΟΥΕΛ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ : «3ος ΟΡΟΦΟΣ»


ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ Διάρκεια 105'

Μια διασκευή της ομάδας στο γνωστό αλληγορικό αριστούργημα του  Τζώρτζ Όργουελ.

Η ανάγκη για αυτοδιάθεση και ελευθερία συγκρούεται με την δίψα για εξουσία, τα όνειρα για μια καλύτερη, πιο δίκαιη κοινωνία υπονομεύονται από την απληστία κάποιων, την ανάγκη τους να ηγηθούν, την θεώρηση ότι είναι ανώτεροι ή πιο ίσοι από τους άλλους. Η επανάσταση απέτυχε.

Και τώρα; Είμαστε σίγουροι ότι ξέρουμε ποιοι είναι οι σύμμαχοί μας ;

Συντελεστές :

Σκηνοθεσία – Εμψύχωση: Μαρία Καραζάνου
Κείμενο: Τζωρτζ Όργουελ
Διασκευή: Πήτερ Χόλ & Η Ομάδα
Μετάφραση: Ερρίκος Μπελιές
Μουσική: Γιάννης Λιόλιος
Σκηνικά: Μαρία Βροντίση & Σκηνογραφική Ομάδα
Ήχος-Φώτα: Τάσος Κουλούρης

Image
ΚΥΡΙΑΚΗ 25/05/2025 - ΩΡΑ: 21:00

«ΒΟΫΤΣΕΚ» ΤΟΥ ΜΠΥΧΝΕΡ, ΔΙΑΣΚΕΥΗ Mindset: Woyzeck
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ – ΤΜΗΜΑ ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΝΑΥΠΛΙΟΥ
ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ : «No 1 theater group (No one)»

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ Διάρκεια 90'

Ο Βόυτσεκ με τις συχνές του ψευδαισθήσεις του, η Μαρία με την υποτονική της συμπεριφορά, ο Λοχαγός με την έπαρση του εαυτού του, ο Γιατρός με τις εμμονές του και ο Αρχιτυμπανηστής ως παρατηρητής και με την ιδιαίτερη παρέμβαση του αποτελούν τους χαρακτήρες αυτής της διαφορετικής παράστασης.

Ένα κλίμα χαοτικό, ψυχρό και ελάχιστα προβληματικό συνθέτει ένα ψυχολογικό σύμπαν που ακροβατεί μεταξύ λογικής και παραφροσύνης. Οι χαρακτήρες μας παλεύουν με τους δικούς τους δαίμονες και δεν γνωρίζουν πως τα λόγια και οι πράξεις τους μπορεί να έχουν καταστροφικές συνέπειες.

Ο πρωταγωνιστής χαμένος στον λαβύρινθο του εγκεφάλου και των σκέψεων του, επηρεασμένος από το προβληματικό του περιβάλλον διαπράττει ένα έγκλημα, ή μήπως δύο;

Συντελεστές : Κωστής Γεωργακός, Νάκα Ζέφη, Κουτρέσης Γιάννης, Μπούσουλας Χάρη, Παπούλιας Απόστολος, Ζαχαρίου Σοφία, Παπαδόπουλος Λευτέρης, Σακκάς Άγγελος, Λάγγα Νικόλ

Image
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ- ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ- ΟΜΙΛΙΕΣ

Line

Δείτε το πρόγραμμα αναλυτικά

ΣΑΒΒΑΤΟ 17/05/2025 | ΩΡΑ: 18:00 – 20:00

ΟΜΙΛΙΑ EUSEBI AYENSA
Διδάκτωρ, Καθηγητής Πανεπιστημίου, αντεπιστέλλον μέλος της Βασιλικής Ακαδημίας Γραμμάτων της Βαρκελώνης, της Ακαδημίας Αθηνών και της Εταιρείας Ελλήνων Συγγραφέων.

«ΑΝΑΣΤΕΝΑΡΙΑ ΚΑΙ PASO DEL FUEGO: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΜΝΗΜΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΣΠΑΝΙΑ»

ΣΚΗΝΗ «ΙΟΥΛΙΑ ΣΤΑΥΡΙΔΟΥ»

Πυροβασίες γίνονται (ή γίνονταν) σε διαφορετικά μέρη της γης, κυρίως στην Ιβηρική Χερσόνησο και στα Βαλκάνια, στην Ασία και στην κεντρική Αμερική (ιδιαιτέρως στο Μεξικό). Στη διάλεξή μου θα συγκρίνω τα ελληνικά Αναστενάρια, που τελούνται σε διαφορετικά χωριά της Μακεδονίας, και το ισπανικό Paso del fuego, που γίνεται στο χωριό San Pedro Manrique, της επαρχίας Soria, στην Καστίλλη, κάθε 23 Ιουνίου, παραμονή του Άι Γιάννη. Εκτός από τη συγκριτική ανάλυση του δρώμενου στις διάφορες φάσεις του, και τη μελέτη της παγανιστικής προέλευσης, της θρησκευτικής νομιμοποίησής του και της θεραπευτικής ικανότητας που οι πυροβάτες αποδίδουν στην φωτιά, θα επικεντρώνω την προσοχή μου στη λειτουργία των πυροβασιών ως μηχανισμών δημιουργίας μιας συλλογικής μνήμης.

Image

Eusebi Ayensa Prat

Γεννημένος το 1967 στην πόλη Figueres (Καταλονία - Ισπανία), ο Eusebi Ayensa Prat  σπούδασε κλασική φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Βαρκελώνης και το 1996 απέκτησε τον τίτλο του διδάκτορα με τη διατριβή του για τις ελληνικές παραλογές. Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Girona επί χρόνια, από το 2015 διευθύνει το Ακαδημαϊκό και Εκπαιδευτικό Τμήμα της αρχαίας ελληνικής αποικίας του Εμπορίου, στην βόρεια Καταλονία. Είναι αντεπιστέλλον μέλος της Βασιλικής Ακαδημίας Γραμμάτων της Βαρκελώνης, της Ακαδημίας Αθηνών και της Εταιρείας Ελλήνων Συγγραφέων. Έχει δημοσιεύσει περισσότερα από 30 βιβλία και 100 άρθρα σε διάφορες γλώσσες για θέματα βυζαντινής και νεοελληνικής ιστορίας και λογοτεχνίας με βάση κυρίως τα νεοελληνικά δημοτικά τραγούδια. Από το 2007 έως το 2012 διεύθυνε το Ινστιτούτο Θερβάντες της Αθήνας, και το 2016 εξελέγη πρόεδρος του Ισπανο-ελληνικού Μορφωτικού Συνδέσμου (Asociación Cultural Hispano-helénica).

ΔΕΥΤΕΡΑ 19/05/2025 | ΩΡΑ: 18:00 – 20:00

ΟΜΙΛΙΑ ΙΩΑΝΝΗ ΚΙΟΡΙΔΗ
Διδάκτωρ Ισπανικής Φιλολογίας ΕΚΠΑ, Μέλος ΕΔΙΠ/ΤΕΦ/ΔΠΘ, Μέλος ΣΕΠ/ΕΑΠ

 «ΕΛ ΣΙΝΤ ΚΑΙ ΔΙΓΕΝΗΣ: ΔΥΟ ΗΡΩΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΣΤΙΣ ΔΥΟ ΑΚΡΕΣ ΤΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ».
ΣΚΗΝΗ «ΙΟΥΛΙΑ ΣΤΑΥΡΙΔΟΥ»

Η παρούσα εισήγηση μελετά συγκριτικά δύο σπουδαίες ηρωικές μορφές, της Ισπανίας και της Ελλάδας αντίστοιχα, που άφησαν ισχυρό το λογοτεχνικό τους αποτύπωμα. Από τη μία, ο Ροδρίγο Ντίαθ δε Βιβάρ (γνωστός και ως Ελ Σιντ), καστιλιάνος ευγενής του β’ μισού του 11ου αιώνα και από την άλλη ο Διγενής Ακρίτης-Ακρίτας, συμβολικός και μυθιστορηματικός ήρωας της Ρωμιοσύνης. Για τον πρώτο έχουν γραφεί επικά ποιήματα, με κορυφαίο το Έπος του Ελ Σιντ (αρχές 13ου αι.) αλλά και ισπανικά παραδοσιακά ρομάνθες. Για τον δεύτερο διασώζεται το Έπος του Διγενή Ακρίτη σε διάφορες παραλλαγές (η παλαιότερη είναι του 13ου-14ου αι.) αλλά και πλήθος ακριτικών τραγουδιών. Και οι δύο ήρωες δρουν στη μεθόριο με τους Άραβες. Ο εισηγητής συγκρίνει τη λογοτεχνική τους εικόνα, δίνοντας έμφαση στο Έπος του Ελ Σιντ και στον Διγενή Ακρίτη (χφ. Εσκοριάλ). Διανθίζει την εισήγησή του με πλήθος εικόνων, κειμενικών και μουσικών αποσπασμάτων, ενώ κλείνει με αναφορά στην επιβίωση του μύθου των δύο ηρώων στο θέατρο, τον κινηματογράφο, τα κόμικς, τα graphic novels, το heavy metal, κλπ.

Image

ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΙΟΡΙΔΗΣ (Σέρρες, 1966)

Μέλος Ε.ΔΙ.Π. του Τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας της Σχολής Κλασικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης στο οποίο διδάσκει από τον Σεπτέμβριο του 2023. Σπούδασε Ιστορία και Αρχαιολογία στο Πανεπιστήμιο Κρήτης (1989), Ισπανική Φιλολογία στο Ε.Κ.Π.Α. (2003) και Εκπαίδευση Ενηλίκων στο Ε.Α.Π. σε μεταπτυχιακό επίπεδο (2015). Διδάκτωρ Ισπανικής Φιλολογίας του Ε.Κ.Π.Α. (2009, άριστα παμψηφεί). Μέλος ΣΕΠ στο Ε.Α.Π. από το 2010, όπου διδάσκει Ισπανική Λογοτεχνία, Ιστορία και Πολιτισμό. Από το 2019 έως το 2022 δίδαξε στο Τμήμα Νεοελληνικών Σπουδών της Φιλολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Βελιγραδίου. Το 2022 δίδαξε Ειδικά Θέματα Ισπανικής Ποίησης στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών του Τμήματος Ισπανικής Φιλολογίας του Ε.Κ.Π.Α. Διαθέτει, επίσης, συνολική εμπειρία 28 ετών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ως Καθηγητής Φιλόλογος. Διετέλεσε Σχολικός Σύμβουλος των Φιλολόγων του Νομού Σερρών από το 2012 έως το 2018. Τα επιστημονικά του ενδιαφέροντα αφορούν στη λογοτεχνική μετάφραση καστιλιανών και καταλανικών κειμένων, στη συγκριτική μεσαιωνική λογοτεχνία, στο καστιλιανό και το βυζαντινό έπος, την ευρωπαϊκή επική ποίηση, το ελληνικό δημοτικό τραγούδι, το ισπανικό ρομανθέρο και τις σερβικές ηρωικές μπαλάντες. Έχει δημοσιεύσει περί τα 60 άρθρα και συμβολές σε επιστημονικά περιοδικά, πρακτικά συνεδρίων και συλλογικούς τόμους. Από το συγγραφικό-μεταφραστικό του έργο ξεχωρίζουν: 1. Η μετάφραση (δίγλωσση έκδοση) του καταλανικού Crónica de Ramón Muntaner, κειμένου του α’ μισού του 14ου αι, σε συνεργασία με καθηγητές του Πανεπιστημίου της Βαλένθια (2016). 2. Η πρώτη μετάφραση απευθείας από το πρωτότυπο του Έπους του Ελ Σιντ, εμβληματικού έργου των αρχών του 13ου αι, σε συνεργασία με τον Στέργιο Ντέρτσα και τον Αλμπέρτο Μοντανέρ (2019). 3. Το βιβλίο Ελληνικό Δημοτικό Τραγούδι και Ισπανικό ρομανθέρο: όψεις συγκρίσιμες του λαϊκού πολιτισμού (υποψήφιο για τα Κρατικά Λογοτεχνικά Βραβεία του 2015, α’ φάση). Έχει συμμετάσχει σε πλήθος συνεδρίων αλλά και σε ερευνητικά επιστημονικά προγράμματα Πανεπιστημίων της Ελλάδας και του εξωτερικού. Αξιολογητής διδακτορικών διατριβών Πανεπιστημίων της Ισπανίας. Άριστος γνώστης της Ισπανικής και της Αγγλικής, κατανοεί την καταλανική, την ιταλική, την πορτογαλική και τη σερβοκροατική.

ΤΡΙΤΗ 20/05/2025 | ΩΡΑ: 18:00 – 20:00

ΟΜΙΛΙΑ ΠΕΡΣΑΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗ
Επίκουρη Καθηγήτρια Νεοελληνικής Φιλολογίας του ΔΠΘ.

«ΖΗΤΙΑΝΟΙ, ΠΛΑΝΗΤΕΣ ΚΙ ΑΓΥΡΤΕΣ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΥ ΑΙΩΝΑ ΤΩΝ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ: ΤΟ ΠΙΚΑΡΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ»
ΣΚΗΝΗ «ΙΟΥΛΙΑ ΣΤΑΥΡΙΔΟΥ»

Image

Πέρσα Αποστολή

Η Πέρσα Αποστολή είναι Επίκουρη Καθηγήτρια Νεοελληνικής Φιλολογίας του ΔΠΘ. Σπούδασε νεοελληνική φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών (B.A., Ph.D.) και στο King's College του Πανεπιστημίου του Λονδίνου (Μ.Α.). Έχει επίσης εργαστεί ως μέλος ΣΕΠ στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, ως ειδική επιστήμονας στα Πανεπιστήμια Πελοποννήσου, Πατρών και Λευκωσίας και ως καθηγήτρια στη δημόσια και ιδιωτική δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ενώ έχει συμμετάσχει σε διάφορα ερευνητικά προγράμματα. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζονται στη νεοελληνική πεζογραφία και κριτική του 19ου και του 20ού αιώνα, στη συγκριτική φιλολογία, στα περιοδικά λόγου και τέχνης και στη γυναικεία συγγραφική δραστηριότητα. Η διδακτορική της διατριβή Το πικαρικό μυθιστόρημα και η παρουσία του στον ελληνικό 19ο αιώνα. Από τον «Ερμήλο» (1817) ώς την «Πάπισσα Ιωάννα» (1866) κυκλοφόρησε το 2018 από τις εκδόσεις Άρτεμις, ενώ μελέτες της έχουν συμπεριληφθεί σε επιστημονικά περιοδικά, συλλογικούς τόμους και πρακτικά συνεδρίων. 

ΤΕΤΑΡΤΗ 21/05/2025| ΩΡΑ: 18:00 – 20:00

ΟΜΙΛΙΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗΣ ΚΑΝΕΛΛΙΑΔΟΥ
Διδάκτωρ Ιστορίας της Τέχνης του Πανεπιστημίου της Γρανάδας

 «Ο ΠΙΚΑΣΟ ΚΑΙ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ»
ΣΚΗΝΗ «ΙΟΥΛΙΑ ΣΤΑΥΡΙΔΟΥ»

Image

Βασιλική Κανελλιάδου

Είναι απόφοιτος της Παιδαγωγικής σχολής του Α.Π.Θ.  και διδάκτωρ Ιστορίας της Τέχνης του πανεπιστημίου της Γρανάδας. 

Διδάσκει την θεματική ενότητα "Πολιτισμός της Ισπανίας" στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο. 

ΠΕΜΠΤΗ 22/05/2025 | ΩΡΑ: 16:00 – 19:00

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΩΝ ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΣΜΩΝ ΚΙΝΗΣΗ, ΛΟΓΟΣ, ΒΛΕΜΜΑ
Με τον ΧΑΡΑΛΑΜΠΟ ΠΑΥΛΙΔΗ 
Ηθοποιός – εμψυχωτής
ΣΚΗΝΗ «ΙΟΥΛΙΑ ΣΤΑΥΡΙΔΟΥ»
Image

Χαράλαμπος Παυλίδης

Ο Χαράλαμπος Παυλίδης, Ιδρυτικό μέλος του σχήματος «Ακροβάτες της Σιωπής» σπούδασε “Workshop Leader” στο «School of Dramatic Art» στο Λιβερπουλ.

Επίσης ολοκλήρωσε κύκλους σεμιναρίων ως Ηθοποιός, Σκηνοθέτης, Παντομίμα, Κατασκευή και Εμψύχωση Κούκλας και Μαριονέτας, στο «Θέατρο των Αλλαγών» και στο θέατρο «Από Μηχανής». Μαθητής των: Λάκη Καραλή, Κ. Αρβανιτάκη, Ασπασίας Κράλλη, Φρανσισκο Μπρίτο, Δημήτρη Καταλειφό κ.α.

Έχει συνεργαστεί με ιδιωτικά θέατρα όπως και με Δηπεθε στην Ελλάδα και στην Ευρώπη.
Έχει συμμετάσχει και διοργανώσει τοπικά και διεθνή φεστιβάλ τεχνών και έχει διατελέσει ηθοποιός, καλλιτεχνικός διευθυντής, διοργανωτής καλλιτεχνικών εργαστηρίων, διευθυντής σκηνής και συντονιστής δραστηριοτήτων.

Ήταν Cultural Activities Leader στους Ολυμπιακούς Αγώνες το 2004 στην Αθήνα και συμμετείχε με την Ομάδα του Νίκου Τουλιάτου στην τελετή λήξης των Ολυμπιακών Αγωνών.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 23/05/2025 | ΩΡΑ: 18:00 – 20:00

ΟΜΙΛΙΑ ΜΑΡΙΑΣ ΧΑΤΖΗΕΜΜΑΝΟΥΗΛ
Φιλόλογος, θεατρολόγος και μεταφράστρια θεάτρου

ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΗΣ ΙΣΠΑΝΙΑΣ ΣΤΟΝ 21Ο ΑΙΩΝΑ (ΜΕ ΣΥΝΤΟΜΗ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ ΤΗΣ ΜΕΤΑ-ΦΡΑΝΚΙΚΗΣ ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΑΣ)
ΣΚΗΝΗ «ΙΟΥΛΙΑ ΣΤΑΥΡΙΔΟΥ»

Κατά την διάρκεια της ομιλίας θα παρουσιαστούν έργα του Ισπανικού Θεάτρου σε μορφή θεατρικού αναλογίου από τους ηθοποιούς, Γιώργο Καρύδα, Αστερόπη Χαριτίδου, Αστέρη Πολυχρονίδη.

Εστιάζοντας κυρίως στα τελευταία 25 χρόνια και την έκρηξη της ισπανικής δραματουργίας, μια έκρηξη που θα τολμούσα να πω ότι συνιστά έναν δεύτερο χρυσό αιώνα της, η εισήγηση θα αποτελέσει μια περιήγηση στην ισπανική δραματουργία των τελευταίων πενήντα χρόνων (1975, θάνατος του Φράνκο-σήμερα) και θα παρακολουθήσει βήμα-βήμα την εξέλιξή της από ένα μάλλον εγχώριο προϊόν σε μια παγκόσμιας εμβέλειας θεατρική γραφή.

Η εισήγηση θα κάνει επίσης μια σύντομη αναδρομή στην άνθηση της ισπανικής δραματουργίας τα τελευταία σχεδόν είκοσι χρόνια και στην Ελλάδα, με παραστάσεις που ξεχώρισαν για την ποιότητά τους και αποτέλεσαν καλλιτεχνικές και ενίοτε εμπορικές επιτυχίες.

Τέλος, θα παρουσιαστεί το βιβλίο με τα 100 θεατρικά έργα του 21ου αιώνα από την Ισπανία και η ιστοσελίδα www.soloteatro.gr που συνοψίζουν την εξέλιξη των τελευταίων 25 ετών της ισπανικής δραματουργίας παρουσιάζοντας κάποιους από τους πιο αξιόλογους συγγραφείς και τα έργα τους.

Image

Μαρία Χατζηεμμανουήλ

Η Μαρία Χατζηεμμανουήλ είναι φιλόλογος, θεατρολόγος και μεταφράστρια θεάτρου. Εργάστηκε στη Δημόσια Μέση Εκπαίδευση επί 20 χρόνια. Έχει μεταφράσει μόνη της ή σε συνεργασία με άλλους 146 έργα του ισπανικού, καταλανικού και ισπανόφωνου θεάτρου, τα περισσότερα από τα οποία έχουν εκδοθεί ή/και παρασταθεί.

Η μετάφρασή της για το έργο του Λόπε δε Βέγα Φουέντε Οβεχούνα ανέβηκε τον Οκτώβριο του 2021 στην Κεντρική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου. 

Έχει επίσης μεταφράσει θεωρητικά βιβλία για το θέατρο, όπως Η μυστική τέχνη του ηθοποιού του Εουτζένιο Μπάρμπα (Εκδόσεις ΚΟΑΝ 2008), Η αρετή της συγγνώμης του Πήτερ Μπρουκ (Εκδόσεις Σοκόλη, 2016), Ας θυμηθούμε τον Σαίξπηρ… και ας τον ξεχάσουμε!, του Πήτερ Μπρουκ (Εκδόσεις ΚΟΑΝ 2016) και μέρος του βιβλίου Ιστορία του Θεάτρου των Όσκαρ Μπρόκετ-Τζ. Χίλντυ (ΚΟΑΝ, Α’ τόμος 2013 , Β’ τόμος 2017 και Γ’ Τόμος, 2022). Tο 2016 δημιούργησε τον προσωπικό της ιστότοπο www.soloteatro.gr

Έχει τιμηθεί με τα Βραβείο μετάφρασης θεατρικού έργου EURODRAM 2015 (Εκτός παιδιάς/Οφσάιντ του Σέρτζι Μπελμπέλ), EURODRAM 2017 (Το μικρό πόνι του Πάκο Μπεθέρα), EURODRAM 2019 (Μέσα στο χώμα, του Πάκο Μπεθέρα), EURODRAM 2021 (Πλακάκια του Νταβίντ Ντεσόλα), και EURODRAM 2023 (Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος του Ζουζέπ Μαρία Μιρό) ενώ ήταν φιναλίστ για το Βραβείο Θεατρικής Μετάφρασης “Μάριος Πλωρίτης” το 2009 (για το έργο Νυκτόβια ζώα του Χουάν Μαγιόργκα) και το Βραβείο Θεατρικής Μετάφρασης του Θεατρικού Μουσείου για τη διετία 2010-2011 (για τα έργα Rottweiler του Γκιγιέρμο Έρας και La Chunga του νομπελίστα Μάριο Βάργκας Γιόσα).

Έχει συμμετάσχει σε διεθνή συνέδρια με εισηγήσεις για το ισπανικό θέατρο (π.χ. Αυτόνομο Πανεπιστήμιο της Βαρκελώνης-2005, Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης- 2012, ΕΚΠΑ 2021), ενώ άρθρα και μελέτες της έχουν δημοσιευθεί σε ελληνικά και ισπανικά λογοτεχνικά περιοδικά.

Τον Νοέμβριο του 2018 εκδόθηκε στην Ισπανία από τον Εκδοτικό Οίκο Ediciones Antígona ένας τόμος με 6 σύγχρονα νεοελληνικά έργα μεταφρασμένα στα ισπανικά, στον οποίο είχε τη γενική λογοτεχνική επιμέλεια.

Στις 14 Ιουνίου 2023 σε ειδική τελετή που πραγματοποιήθηκε στο σπίτι του Ισπανού πρέσβη στην Αθήνα κ. Carles Maria Casajuana Palet παρασημοφορήθηκε από το Ισπανικό Κράτος με το παράσημο του Τάγματος της Αξίας του Πολίτη, με τον βαθμό του Σταυρού Επισήμου.

ΣΑΒΒΑΤΟ 24/05/2025| ΩΡΑ: 18:00 – 20:00

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΦΩΝΗΤΙΚΗΣ
ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΡΙΝΑ ΛΕΓΑΚΗ
Ερμηνεύτρια (σύγχρονο, κλασικό και τζαζ τραγούδι)

ΣΚΗΝΗ «ΙΟΥΛΙΑ ΣΤΑΥΡΙΔΟΥ»

Σεμινάριο Φωνητικής που αφορά ηθοποιούς, τραγουδιστές, εκπαιδευτικούς κι όσους χρησιμοποιούν στην επαγγελματική τους δραστηριότητα τη φωνή τους με απαιτήσεις.

Image

ΚΟΡΙΝΑ ΛΕΓΑΚΗ

Γεννήθηκε στο Ηράκλειο Κρήτης. Είναι ελληνοσουηδικής καταγωγής. Σπούδασε σύγχρονο, κλασικό και τζαζ τραγούδι, πιάνο και ορθοφωνία. Κατέχει Δίπλωμα Σύγχρονου Τραγουδιού από το Εθνικό Ωδείο με άριστα παμψηφεί και με έπαινο, με καθηγήτρια την Ελισσάβετ Καρατζόλη. Συμμετείχε στο Εργαστήριο Φωνητικής Τέχνης του Σπύρου Σακκά. Είναι μαθήτρια του Χρήστου Χαλκιά στη Βυζαντινή Μονωδία. Περσόνα πολύγλωσση και πολυπολιτισμική, έχει κυκλοφορήσει έξι προσωπικούς δίσκους με πρωτότυπο υλικό και επανεκτελέσεις τραγουδιών Ελλήνων και ξένων δημιουργών. Έχει συμμετάσχει σε προσωπικούς δίσκους και ζωντανές εμφανίσεις σημαντικών συνθετών, τραγουδιστών, μουσικών και ensemble διαφόρων ειδών (από την free jazz μέχρι το Παραδοσιακό Τραγούδι και από την ακαδημαϊκή μουσική έως την έθνικ και λαϊκή). Έχει συνεργαστεί με τους: Γιώργο Ανδρέου, Νίκο Ξυδάκη, Γιώργο Καζαντζή, Δημήτρη Μαραμή, Κώστα Χαριτάτο, Μιχάλη Γκανά, Θοδωρή Γκόνη, Κική Δημουλά, Μάνο Ελευθερίου, Οδυσσέα Ιωάννου, Παρασκευά Καρασούλο, Διονύση Καψάλη, Μαρία Φαραντούρη, Τάνια Τσανακλίδου, Ελένη Τσαλιγοπούλου, Γιάννη Κότσιρα, Μανώλη Φάμελλο, Γιννάννη Μήτση κ.ά. Έχει τραγουδήσει σε μουσικές σκηνές, θέατρα και ποικίλους χώρους στην Ελλάδα και το εξωτερικό, μεταξύ άλλων στο Ηρώδειο, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, στο Ζάππειο Μέγαρο, στο Ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο, στην Ρωμαϊκή Αγορά, στο Ολύμπια - Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας», στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, στην Αγγλικανική Εκκλησία Αγίου Παύλου, στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, στο Palazzo Altemps στη Ρώμη κ.α.

Παράλληλα, έχει αναπτύξει έντονη εθελοντική δραστηριότητα, συμπράττοντας επί σκηνής και δισκογραφικά με παιδιά προσφύγων και μεταναστών.

Ο τελευταίος της προσωπικός δίσκος, Σεκάνς (Panik Oxygen, Μάρτιος 2023), περιλαμβάνει τραγούδια σε μουσική Αντώνη Μπακαούκα, Κώστα Μπουντούρη, Ορέστη Ντάντου, Γιώργου Περού και Σταύρου Σιόλα. Την καλλιτεχνική επιμέλεια υπογράφει ο Μανώλης Φάμελλος. Τον Δεκεβέμβριο 2023 ερμήνευσε τα τραγούδια του soundtrack της ταινίας «Ο Καπετάν Μιχάλης» (σκηνοθεσία Κώστα Χαραλάμπους), σε μουσική του Κώστα Χαριτάτου. Η Κορίνα Λεγάκη είναι η κεντρική ερμηνεύτρια στην επικείμενη δισκογραφική εργασία του Γιώργου Ανδρέου Ναυς Μαγική, η Ναυς των Ονείρων. Πρόκειται για έναν κύκλο μελοποιημένου λόγου σπουδαίων αρχαίων και σύγχρονων ποιητών και πεζογράφων. Η Κορίνα Λεγάκη ερμηνεύει με την Ελένη Τσαλιγοπούλου το υπό έκδοση μουσικοθεατρικό έργο του Γιώργου Ανδρέου και του Οδυσσέα Ιωάννου Μαρίκα με είπανε – Μαρίκα με βγάλανε.

ΚΥΡΙΑΚΗ 25/05/2025| ΩΡΑ: 18:00 – 20:00

ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΓΙΑ ΕΝΗΛΙΚΕΣ
ΜΕ ΤΗΝ ΑΣΤΕΡΟΠΗ ΧΑΡΙΤΙΔΟΥ
Ηθοποιός, εμψυχώτρια
«ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΣΗ: ΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑΣ»
ΣΚΗΝΗ «ΙΟΥΛΙΑ ΣΤΑΥΡΙΔΟΥ»

Το βιωματικό αυτό εργαστήρι απευθύνεται σε ενήλικες που επιθυμούν να εκφραστούν δημιουργικά και να γνωρίσουν τον εαυτό τους μέσα από τη μαγεία του θεατρικού παιχνιδιού.

Με εργαλείο το σώμα, τη φωνή και τη φαντασία, θα κινηθούμε σε ένα περιβάλλον ελευθερίας και ασφάλειας, όπου κάθε συμμετέχων/ουσα θα έχει την ευκαιρία να συνδεθεί με τα συναισθήματά του, να εκφραστεί αυθόρμητα και να παρατηρήσει τις εσωτερικές του δυναμικές μέσα από τον καθρέφτη της θεατρικής πράξης.

Το θεατρικό παιχνίδι λειτουργεί εδώ όχι ως πρόβα για μια παράσταση, αλλά ως καθρέφτης εσωτερικών δυνατοτήτων και αναγκών, προσφέροντας ένα μονοπάτι προς την αυτογνωσία και τη συναισθηματική ενδυνάμωση.

Αυτοσχεδιασμοί, θεατρικές ασκήσεις και παιχνίδια ρόλων γίνονται αφορμή για να ανακαλύψουμε πτυχές του εαυτού μας, να απελευθερώσουμε την έκφραση και να ενδυναμώσουμε τη σχέση μας με το "εδώ και τώρα".

Δεν χρειάζεται προηγούμενη εμπειρία στο θέατρο — μόνο διάθεση για εξερεύνηση, παιχνίδι και αυθεντική έκφραση.

Μέγιστος αριθμός ατόμων: 25 (απαιτούμενη προεγγραφή)

Image

Αστερόπη Χαριτίδου

H Αστερόπη Χαριτίδου είναι ηθοποιός, απόφοιτη της Ανωτέρας Δραματικής Σχολής του Πειραϊκού Συνδέσμου. Έχει συνεργαστεί ως ηθοποιός με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας, την εταιρεία θεάτρου Μορφές Έκφρασης, την εταιρεία θεάτρου Enigma καθώς και άλλες ομάδες του ελεύθερου θεάτρου, ενώ συμμετείχε και σε αρκετές ταινίες μικρού και μεγάλου μήκους. Εργάστηκε ως εμψυχώτρια θεατρικού παιχνιδιού και κουκλοθεάτρου. Από το 2012 έως το 2025 υπήρξε μέλος του καλλιτεχνικού δυναμικού του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Σερρών συμμετέχοντας στις θεατρικές παραγωγές του, ενώ παράλληλα ολοκληρώνει τις σπουδές της στο τμήμα Θεάτρου της σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ.

Η άνοιξη του 2025 τη βρίσκει να δραστηριοποιείται καλλιτεχνικά στις Σέρρες, στη Θεσσαλονίκη και  στην Καστοριά, ενώ μαθαίνει από την αρχή την ιστορία της τρίτης δημοτικού, μαζί με την κόρη της. Ο χρόνος ως συνήθως πιέζει, αλλά η δημιουργικότητα και η χαρά θα βρίσκουν πάντα χώρο.

Copyright © 2020 | Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Σερρών - Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος