Ιατρική Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθήνας

13Η ΔΙΕΘΝΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΔΑ ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ
  Δευτέρα 15/5/2017 / Ώρα : 21.15
Ιατρική Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθήνας
«Άμλετ» του William Shakespeare
Στην Κεντρική Σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου «Αστέρια»
Είσοδος Ελεύθερη

Ο νεαρός πρίγκιπας Άμλετ έχει επιστρέψει από τις σπουδές του στη Γερμανία για δύο λόγους, τον θάνατο του πατέρα του και τον γρήγορο γάμο της μητέρας του Γερτρούδης με τον θείο του Κλαύδιο, που είναι πλέον βασιλιάς. Ένα βράδυ εμφανίζεται το φάντασμα του πατέρα του και του αποκαλύπτει ότι δολοφονήθηκε από τον Κλαύδιο και τον διατάζει να πάρει εκδίκηση. Ο Άμλετ σχεδιάζει να ανεβάσει μια παράσταση που θα παρουσιάζει το φόνο του πατέρα του, σκοπεύοντας να ξεσκεπάσει τον Κλαύδιο. Στο μεταξύ στο παλάτι κυριαρχεί αναστάτωση λόγω της ανεξήγητης συμπεριφοράς του, την οποία ο Πολώνιος, βασιλικός σύμβουλος, πιστεύει ότι οφείλεται στην αγάπη του για την Οφηλία, την κόρη του. Κατά τη διάρκεια της παράστασης – παγίδα, ο Κλαύδιος αποχωρεί κι ο Άμλετ ετοιμάζεται να τον σκοτώσει, έχοντας πεισθεί ότι αυτός είναι ο δολοφόνος. Στη συνάντηση όμως που έχει με την μητέρα του, κατά λάθος σκοτώνει τον Πολώνιο, που κρυφάκουγε. Γεμάτη θλίψη, η Οφηλία τρελαίνεται και πνίγεται σε ένα ποτάμι. Επιστρέφει από τη Γαλλία ο Λαέρτης, γιος του Πολώνιου κι αδερφός της Οφηλίας, και ζητά εκδίκηση. Ο Κλαύδιος συνωμοτεί με τον Λαέρτη και διοργανώνουν μονομαχία στην οποία το σπαθί του Λαέρτη έχει δηλητήριο, όπως και το κρασί στο ποτήρι του Άμλετ. Κατά τη διάρκεια της μάχης, η Γερτρούδη πίνει το δηλητηριασμένο κρασί και πεθαίνει. Ο Λαέρτης καταφέρνει να τραυματίσει τον Άμλετ, αλλά λαβώνεται από τον ίδιο. Προτού ξεψυχήσει, αποκαλύπτει το σχέδιο δολοφονίας και ο Άμλετ, λίγο πριν πεθάνει, καταφέρνει να σκοτώσει και τον Κλαύδιο.

Σκηνοθετικό σημείωμα
Ο Άμλετ, το δημοφιλέστερο έργο του William Shakespeare, είναι η φετινή επιλογή της θεατρικής ομάδας φοιτητών της Ιατρικής. Ένα έργο που μαζί με τον Οιδίποδα του Σοφοκλή και τον Φάουστ του Goethe, αποτελούν την θεατρική τριλογία του ανθρώπινου πνεύματος. Τρεις ρόλοι που βασανίζονται από τα μεγάλα ερωτήματα του Ανθρώπου, από που ήρθα, ποιος ο σκοπός της ζωής και που οδηγεί το μονοπάτι του θανάτου.
Ο Άμλετ ήταν για εμάς η πιο κατάλληλη επιλογή. Νέος στην ηλικία, κατά τη διάρκεια των γεγονότων του έργου βρίσκεται στο τελευταίο στάδιο των σπουδών του στο πανεπιστήμιο, συνδυάζει την πνευματικότητα μαζί με όλη την ορμή της ηλικίας του. Θέλει να μάθει τώρα τα πάντα και ζει κάθε στιγμή στο παρόν χωρίς να μπορεί να δει καθαρά τον αντίκτυπο των πράξεων του στο μέλλον. Μπλεγμένος ανάμεσα στην εκδίκηση για τον θάνατο του πατέρα του και τον έρωτά του για την Οφηλία θα οδηγηθεί σταδιακά στην άρνηση της ευτυχίας. Αντιλαμβάνεται την μηδαμινότητα της ύπαρξής του και προσφέρει τη ζωή του για να υπερασπιστεί την ηθική, που εκφράζεται με το φάντασμα του πατέρα του. Σε έναν κόσμο που καταρρέει υπερασπίζεται ακόμα τον Νόμο και την Τιμή.
Στην παράστασή μας ο Άμλετ γίνεται Χορός και συγκρούεται με τους ρόλους. Δεν είναι πια ένας εναντίον όλων, αλλά ένα σύνολο που απαιτεί την απόδοση της Δικαιοσύνης. Η σχέση με την μητέρα του, η συνάντηση με το φάντασμα του πατέρα του, ο έρωτας του για την Οφηλία, η απέχθειά του για το σύστημα διακυβέρνησης του παλατιού και η συνάντησή του με τον Νεκροθάφτη είναι οι συγκρούσεις που τον οδηγούν στα αναπάντητα ερωτήματα για τον Άνθρωπο και τον σκοπό της Ζωής. Ο Άμλετ είναι ήδη νεκρός και ο Χορός προσπαθεί να ανασυνθέσει την ιστορία του και να δώσει απαντήσεις στο άδοξο τέλος του.

Συντελεστές

Βαβαδάκης Μάνος (σκηνοθέτης)
Βήχου Έλλη
Γαλλιάκη Ειρήνη
Κεφαλά Αιμιλία
Κολλημένου Μαριλένα
Κολοκυθά Μαρία
Κοριαλού Ναυσικά
Κωστάκη Λίλιαν
Μαγγιώρης Γιώργος
Νικητοπούλου Μαρίν
Νταλέκου Κωνσταντίνα
Ξιξή Παρασκευή
Παπαδάκης Αλέξανδρος
Παρασκευοπούλου Εβελίνα
Σταμούλη Γεωργία
Τζώρτζη Αγγέλα
Φρουδαράκη Ιωάννα
Χανιώτη Ειρήνη

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ/Η ΟΜΑΔΑΣ : Γεωργία Σταμούλη