ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ 15ΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΔΑΣ & ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ

ΠΕΜΠΤΗ 23 /5/2019  ΏΡΑ :  19.00
1η Παράσταση  ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ NIS ΣΕΡΒΙΑΣ
ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ  ΣΧΟΛΗ  – UNIVERSITY OF NIS
Τίτλος έργου: «ΣΚΗΝΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΖΩΗ ΣΤΗΝ ΕΠΑΡΧΙΑ ΤΗΣ ΣΕΡΒΙΑΣ»
ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

Επιλογή σκηνών από διάφορα έργα (κωμικά και σατυρικά) των Σέρβων συγγραφέων όπως ο Stevan Sremac (Pop Cira και Pop Spira, δραματοποίηση του διάσημου μυθιστορήματος) και του Jovan Sterija Popovic (The Patriots and Pokondirena tikva).

    Στο  «Pop Cira και Pop Spira» παρουσιάζεται η καθημερινή ζωή διαφόρων κοινωνικών τάξεων στη Σερβία, οι υπερβολές του σνομπισμού, του γοήτρου και του εθνικισμού στη σερβική κοινωνία του δέκατου ένατου αιώνα που ζούσαν εκείνη την εποχή στην Αυστροουγγρική Αυτοκρατορία. Μια σατυρική και χιουμοριστική εικόνα του σνομπισμού και της υπερβολικής πολυτέλειας.
Όσον αφορά το έργο «The Patriots»  αυτό εμπνέεται από τα γεγονότα του 1848 (την Σερβική επανάσταση στη Βοϊβοντίνα) μια  παρωδία των γεγονότων αυτών. Το έργο επικρίνει τον ψεύτικο πατριωτισμό και τον εξοργισμένο εθνικισμό, που χρησιμοποιούνται για τους δικούς μας σκοπούς.

2η Παράσταση/ ΏΡΑ: 21.15 
ΝΟΤΙΟΔΥΤΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ «ΝΕΟΦΙΤ ΡΙΛΣΚΙ» ΜΠΛΑΓΚΟΕΒΓΚΡΑΝΤ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ
Τίτλος έργου: « ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΞΕΚΙΝΟΥΝ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ » ΤΟΥ ΑΝΤΟΝ ΤΣΕΧΩΦ
διάρκεια: 70 λεπτά – ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ «ΑΣΤΕΡΙΩΝ»

Μια παράσταση βάσει του  θεατρικού έργου «Ο καλός γιατρός» του Νιλ Σάιμον, εκδοχή που έχει δραματοποιηθεί από κάποια διηγήματα του Τσέχωφ, τα οποία συνδέονται με έναν περίεργο τρόπο.
Ο Αμερικανός δραματουργός Νιλ Σάιμον επεκτείνει και τροποποιεί τα αιώνια ανθρώπινα θέματα των διηγημάτων του Τσέχωφ, ενώ παράλληλα τον φέρνει κοντά στο σύγχρονο κόσμο των νέων.
Η παράσταση έχει να κάνει με έναν καλλιτέχνη, ο οποίος ενδέχεται να είναι συγγραφέας ή και ζωγράφος ή και  μουσικός ή εκφραστής κάθε άλλου είδους τέχνης, ο οποίος τουλάχιστον για λίγο μπορεί να βγει από τον πραγματικό κόσμο και να διεισδύσει σε έναν άλλο κόσμο, ο οποίος είναι πολύ πιο διαφορετικός από την καθημερινότητα στον κόσμο της φαντασίας του…
Σκοτάδι, ησυχία και ερημιά. Και μόνο για μια στιγμή αυτός ο χώρος γεμίζει ζωή. Άνθρωποι με συγκεκριμένους χαρακτήρες, ανάγκες και σχέσεις …ανάμεσά τους και ο συγγραφέας, που έχει πλέον περάσει στον κόσμο της φαντασίας και ιδεών, όπου ανακαλύπτει ότι μόνο με μια κίνηση του μολυβιού στο χαρτί, μέσα από την τέχνη του γραπτού λόγου μπορεί και επιδρά στον άνθρωπο και στον κόσμο….. Στο τέλος της παράστασης ο δημιουργός επιστρέφει στον πραγματικό κόσμο (γήινο).

ΠΕΜΠΤΗ 23 /05/2019
ΧΡΥΣΗ ΓΙΑΝΤΣΙΟΥ
Σεμινάριο / ΑΤΕΛΙΕ : «ΑΚΟΛΟΥΘΩΝΤΑΣ ΤΑ ΧΝΑΡΙΑ ΤΩΝ ΔΑΝΑΪΔΩΝ : Με τον Μίτο στον Μύθο»
ΜΙΚΡΗ ΣΚΗΝΗ / ΏΡΑ: 3.00΄ μ.μ.
Μια εναλλακτική προσέγγιση της τραγωδίας του Αισχύλου Ικέτιδες

“ Η τραγωδία είναι μια ζωντανή πρόκληση για την δημιουργία ενός κοινού κόσμου  νοημάτων και σημασιών εντός και δια της πόλεως”. (Καστοριάδης,2012)
Απαντάμε σε αυτήν την ζωντανή πρόκληση και ορίζουμε και οριοθετούμε :ως το εντός και δια της πόλεως,  στην μικρή σκηνή του ΔΗΠΕΘΕ Σερρών.
Εκεί σε ένα κλειστό πειραματικό εργαστήριο  θα επιχειρήσουμε να δημιουργήσουμε κοινά νοήματα και σημασίες ακολουθώντας τέσσερα στάδια.
Πρώτο στάδιο:  Συν- φιλίωση:  Η αναζήτηση του Μίτου: Προσπάθεια συμφιλίωσης με τον δικό μου “άλλο”.
Εγώ  ο ίδιος ως άλλος “γινόμαστε ο εαυτός μας μέσα από τη διήγηση της ύπαρξής μας. Η διήγηση αυτή αφιερώνεται στον εγώ-άλλον. Διηγούμαι τη ζωή μου για ν’ αποδείξω στον εγώ-άλλον ποιος είμαι”(Paul Ricoeur .)
Δεύτερο στάδιο: Κατά-νόηση: Με τον Μίτο στην αναζήτηση του Μύθου: Ο μύθος μας δίνει απαντήσεις στα ζητήματα του κόσμου και της ζωής, απαντήσεις όμως που μέσα τους ελλοχεύουν  πλείστα ερωτήματα. Ερωτήματα που μας γυρνούν πάλι πίσω στο αίνιγμα της ζωής και του κόσμου. Ο Μύθος προβάλλει λαβύρινθους, δεν προτείνει εξόδους.
Περπατώντας στο δαιδαλώδες προ-δραματικό παρελθόν  των Δαναΐδων που κεντρικά αναγνωριστικά χαρακτηριστικά του βρίσκουμε στην Αισχύλεια τραγωδία Ικέτιδες θα αναζητήσουμε απαντήσεις-εξόδους,  πάντα με την βοήθεια του μίτου “εγώ-ο άλλος”.
Τρίτο στάδιο: Ανά-γνώριση: Αποσυμβολισμός και προσπάθεια αποσαφήνισης της δισημίας του Αισχύλειου λόγου αναζητώντας τα κοινά νοήματα και τις σημασίες.
Τέταρτο στάδιο: Συν- παράσταση: Με αγκαλιά τα κοινά νοήματα και τις σημασίες, τον λόγο, την συν-αρμονική κίνηση και κρατώντας ἐριοστέπτοισι κλάδοισιν θα βαδίσουμε προσεκτικά πάνω στις λέξεις και θα οδεύσουμε προς την έξοδο του μύθου; του λαβυρίνθου; Η πράξη θα δείξει…

Οδηγίες προς συμμετέχοντες

Απαραίτητα τα email σας για να σας αποσταλούν τα αποσπάσματα της τραγωδίας που θα δουλέψουμε καθώς και οτιδήποτε θεωρηθεί χρήσιμο για μελέτη.
Συνιστώνται ρούχα άνετα. Ένα ζευγάρι κάλτσες. Απαραίτητο ένα αρκετά μεγάλο φουλάρι. Μερικές κόλλες Α4 και κάποια χρώματα. 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Η Χρυσή Γιάντσιου είναι συγγραφέας-ποιήτρια , κατεξοχήν δημιουργός με πολλαπλή δραστηριότητα τόσο στον τομέα της λογοτεχνίας/ποίησης όσο και σε αυτόν του θεάτρου. Η ακαδημαϊκή της πορεία, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό,
περιλαμβάνει διακεκριμένες σπουδές καθώς κατέχει δίπλωμα Παιδαγωγικών σπουδών (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας), μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στο αρχαίο Θέατρο (Universite d’Avignon et Pays de Vaucluse ), είναι απόφοιτος της φημισμένης σχολής δραματικών τεχνών A.I.D.A.S (Ecole Superieure d’Art Dramatique, Γαλλία) αλλά και διδάκτορας συγκριτικής λογοτεχνίας του Πανεπιστημίου της Αβινιόν (Γαλλία).

Η επαγγελματική της δραστηριότητα δεν περιορίζεται στη συγγραφική της ιδιότητα (με την έκδοση σειράς παιδικών βιβλίων και ποίησης) αλλά διακρίνεται αφενός από τη συμβολή της στη διάδοση της ελληνικής γλώσσας και του ελληνικού πολιτισμού ως εκπαιδευτικός της ελληνικής γλώσσας στην Γαλλία και στην Τυνησία και αφετέρου στην έντονη της παρουσία στον χώρο του θεάτρου. Μακρόχρονη άριστη συνεργασία της με το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο (ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ ) Σερρών, συνεργάτης και σκηνοθέτης στο Fabrik Theatre της Αβινιόν καθώς και ενεργή συμμετοχή στο feuilleton theatral du festival d’Avignon.

Έργα της αποτελούν:
Απόγευμα, Θεσσαλονίκη, εκδ. Πηγή, 2017.
Η Χαλαμπώ και η Λαλού στις περιπέτειες του Νότου, Θεσσαλονίκη, εκδ. iWrite, 2015
Ο γυρισμός της Μινοδώρας, Αθήνα, Ψυχογιός, 2005.
Η ζωή είναι ωραία, Αθήνα, Ψυχογιός, 2004.
Η κλεμμένη ηλιαχτίδα, Αθήνα, Ακρίτας, 2000.
Του χρόνου το αληθές, Αθήνα, Δωδώνη, 1998