13η ΔΙΕΘΝΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΔΑ ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ- ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

13η ΔΙΕΘΝΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΔΑ ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ

12 έως 22 Μαΐου 2017

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

Στην Μικρή Σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου «Αστέρια»

Για εγγραφή στα Σεμινάρια οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνήσουν στα τηλέφωνα : 2321054585 & 2321054268 (ώρες γραφείου)

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

 

1. Κώστας Νταλιάνης ( ηθοποιός, σκηνοθέτης,  καθηγητής Δραματικής Σχολής, πρώην Διευθυντής του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Ρόδου)
Δευτέρα 15/5/2017 ώρα: 6.00΄μ.μ. – 8.00΄μ.μ.
«Να σεβαστούμε τα κείμενα. Η αποδόμηση, ένας ύπουλος εχθρός του θεάτρου».

Δυο λόγια για τη διάλεξη
Το Θέατρο αλλάζει συνεχώς, όπως αλλάζει και η ζωή. Κι αυτό είναι απαραίτητο και αναγκαίο, για να μπορέσει να απεικονίσει και να σχολιάσει τις νέες συνθήκες, τα νέα δεδομένα, τις νέες αγωνίες της ανθρωπότητας. Νέα έργα, νέες φόρμες, νέες προσεγγίσεις, διαρκής ανανέωση στα εργαλεία της τέχνης μας.

Ωστόσο, όλο και συχνότερα στις μέρες μας, το θέατρο απομακρύνεται από τους βασικούς του στόχους και μετατρέπεται σε ένα άντρο ματαιοδοξίας των καλλιτεχνών (κυρίως των σκηνοθετών) όπου σκοπός τους δεν είναι να αφηγηθούν μια ιστορία, σεβόμενοι το συγγραφέα και το έργο, αλλά να προβάλουν ξεδιάντροπα το διογκωμένο, παραφουσκωμένο “ΕΓΩ” τους, ποδοπατώντας τα θεατρικά έργα, ασελγώντας ασύστολα πάνω στα κείμενα των συγγραφέων, χρησιμοποιώντας τα έργα τους αποκλειστικά και μόνο για να λάμψουν οι ίδιοι με “τις καταπληκτικές” ιδέες τους, τα “συγκλονιστικά” ευρήματά τους, και το “θεϊκό” ταλέντο τους.

Σ’ αυτή τη συνάντηση θα προσπαθήσουμε να αναλύσουμε διεξοδικά το φαινόμενο της “αποδόμησης των θεατρικών κειμένων”, τους κινδύνους που γεννάει και τα πιθανά μέσα θεραπείας του φαινομένου.

Θα ακολουθήσει συζήτηση και θα απαντηθούν ερωτήσεις στο μέτρο του δυνατού.

Κώστας Νταλιάνης (σύντομο βιογραφικό)

Σκηνοθέτης, ηθοποιός, δάσκαλος υποκριτικής.

Απόφοιτος της Σχολής Πέλου Κατσέλη.

Σπουδές Θεάτρου στο Deutsches Landes Akademie και σεμινάρια για το

Μπρεχτ, στη Γερμανία.

Σεμινάρια για την Commedia del’ arte, με το Tag Theatro di Venecia.

Ιδρυτικό στέλεχος του “Θεάτρου Μοντέρνοι Καιροί» και της Ανώτερης Δραματικής Σχολής «Μοντέρνοι Καιροί».

Ηθοποιός στο Κ.Θ.Β.Ε, καλλιτεχνικός διευθυντής στα ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Ρόδου και Βόλου.

Καθηγητής υποκριτικής σε διάφορες Δραματικές Σχολές.

Σκηνοθεσίες τριών συναυλιών στο ΣΕΦ και δύο συναυλιών στο Ηρώδειο.

Σκηνοθεσία της «Ημέρας του Ηθοποιού» στο Ηρώδειο (2003).

Μεταφράσεις θεατρικών έργων και θεωρητικών κειμένων για το Θέατρο.

Συνεργασίες σε Κινηματογράφο, Ραδιόφωνο, Τηλεόραση.

Συνεργάστηκε σε αρκετές διεθνείς κινηματογραφικές παραγωγές.

Περισσότερες από πενήντα σκηνοθεσίες στο Θέατρο.

Μερικές από αυτές: “Ένα Κουκλόσπιτο” – Ίψεν, “Υμπύ Βασιλιάς” – Ζαρρύ, “Ο Μπήντερμαν και οι εμπρηστές” – Φρις, “Η Εξαίρεση και ο κανόνας” – Μπρεχτ, “Σχολείο γυναικών” – Μολιέρου, “Ρωμαίος και Ιουλιέτα” – Σαίξπηρ, “Δεσποινίς Ζυλί” – Στρίντμπεργκ, “Ήταν όλοι τους παιδιά μου” – Α. Μίλλερ, “Οι Άθλιοι” – Ουγκό (διασκευή) Μάρκαρη, “Η Μεγάλη Μαγεία” – Εντουάρντο ντε Φιλίππο, “Ο Δράκος” – Σβαρτς, “Είχε δυο πιστόλια” – Ντάριο Φο, “Τρωάδες” – Ευριπίδη, “Το Μάθημα” – Ιονέσκο.

Σήμερα, συνδιευθυντής και δάσκαλος υποκριτικής στην Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης “Μοντέρνοι Καιροί”.

2. Μαίρη Ραζή  (ηθοποιός,σκηνοθέτης, Καλ/κη Διευθύντρια του Θεάτρου Πρόβα, Διευθύντρια της Δραματικής Σχολής Πρόβα)
Τίτλος Σεμιναρίου: «Προσέγγιση του ρόλου από τον ηθοποιό στην Κωμωδία και στο Δράμα»
Τετάρτη 17/5/2017 ώρα: 6.00΄μ.μ. – 8.00΄μ.μ. (Βιωματικό – ανοιχτό προς το κοινό)

Οι δρόμοι για την ανάλυση και την ερμηνεία ενός κωμικού ή ενός δραματικού ρόλου είναι πολλαπλοί  με μοναδικό όμως στόχο την αλήθεια. Φυσικά η διαφορά  στην προσέγγιση ενός δραματικού ρόλου από έναν κωμικό βρίσκεται στη διάθεση. Ποιό χαρούμενη διάθεση, σε τόνους ματζόρε για την κωμωδία και σε τόνους μινόρε για δραματικούς ρόλους. Χρειάζεται μεγάλη προσοχή στους ρυθμούς, στις παύσεις, στις ατάκες, στην αμεσότητα, στη σημειολογία των κινήσεων, στους αυτοσχεδιασμούς, στην εσωτερική ψυχολογική ροή του ήρωα. Υπάρχουν έργα που μέσα στο δράμα συναντάμε και την κωμωδία εκεί ο ηθοποιός χρειάζεται να επιστρατεύσει  όλη την τέχνη και την τεχνική του.

Γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη, απόφοιτος της γαλλικής Φιλολογίας και της Δραματικής Σχολής Αθηνών του Γιώργου Θεοδοσιάδη. Ιδρυτικό μέλος του θεάτρου Οδού Ερμού (1984), της εταιρείας Θεάτρου Πρόβα (1990) και της Ανώτερης Σχολή Δραματικής Τέχνης «Η Πρόβα» (2001), στην οποία διδάσκει ως καθηγήτρια υποκριτικής.

Είναι μέλος του Σ.Ε.Η. Συμμετείχε στη κριτική επιτροπή του Υπουργείου Παιδείας στους Πανελλήνιους Μαθητικούς Καλλιτεχνικούς αγώνες. Εισηγήτρια σεμιναρίων του Υπουργείου Παιδείας και του Υπουργείου Πολιτισμού και στις περιφερειακές ενότητες των Δήμων.

Ως ηθοποιός πρωταγωνίστησε στις παραστάσεις «Επιτρέποντες» και «Δύσκολος» του Μένανδρου, «Δέκα μικροί νέγροι» Α. Κρίστι, «Αμερικανικό όνειρο» Ε. Άλμπη, «Άννα Λουκάστα» Φ. Τζόρνταν, «Αφελής», «Χαρτοπαίχτρα» Δ. Ψαθά, «Προληπτικός» Γ. Ρούσσου, «50 χρόνια δάκρυα 50 χρόνια γέλιο», «Μπαρμπέρης του Όθωνα» Ν. Καμπάνη – Κ. Καραγιάννη, «Η κολπατζού» Γ. Θωμόπουλου – Γ. Τσάμη. Στις επιθεωρήσεις «Αφέντη λαέ» Δ. Κωνσταντάρα- Γ.Κακουλίδη, «Τα μεταξωτά βρακιά», «Ελληνίδες, Έλληνες» Η. Λυμπερόπουλου. «Σταυροφορίες» Κ. Καραγιάννη – Γ. Λαζαρίδη, «Μάνα μητέρα μαμά» Γ. Διαλεγμένου, «Κερατάδες» Μ. Τσικληρόπουλου, «Με τον παρά μου και την κυρά μου». Λαζαρίδη. Δούλεψε με τους θιάσους του Γιάννη Γκιωνάκη, Ρένας Βλαχοπούλου, Σωτήρη Μουστάκα, Πέτρου Φυσσούν, Θύμιου Καρακατσάνη, Θανάση Βέγγου, Κώστα Χατζηχρήστου, Κώστα Καζάκου. Συνιδρύτρια του θιάσου ΑΘΕΑΤΟ, πρωταγωνίστησε στα έργα: «Πιπίλα» Γ. Xασάπoγλου, «Λοκαντιέρα» Κ. Γκολντόνι, «Παντρολογήματα» Ν. Γκόγκολ με το οποίο περιόδευσε στην Πολωνία, «Κεκλεισμένων των θυρών» Ζ. Π. Σαρτρ.

Πρωταγωνίστησε στα έργα: «Αρκούδα» και «Πρόταση γάμου» Α. Τσέχωφ, «Ακρόαση» και «Εγκαίνια» Β. Χάβελ, «Μην ακούς τη βροχή», Γ.Διαλεγμένου, «Ντίσκο» Π. Τακόπουλου, «Θαυμαστή Μπαλωματού» Λόρκα, «Μονομαχία Γυναικών» Σκριμπ, «Έρωτας και Τιμωρία» Καρατζιάλε, με το οποίο ο θίασος συμμετείχε στο Διεθνές Φεστιβάλ θεάτρου στην πόλη Τιργκοβίστε της Ρουμανίας, «Οι εραστές της Βιόρν», της Μ.Ντυράς, «Το δωμάτιο με τους Μανδαρίνους» του Ρ.Τομά «Θα πάρετε κάτι κύριε Σαίξπηρ» του Εφραίμ Κισσόν, «Ασκηση πέντε δακτύλων» Π.Σάφερ, «Κουαρτέτο Πίσω απο την Αυλαία» Ρ. Χάργουντ, «Το επάγγελμα της κυρίας Γουώρρεν» Μπέρναρ Σω με το οποίο συμμετείχε στο δεύτερο Διεθνές Φεστιβάλ Θεάτρου στη Μπραϊλα της Ρουμανίας. «La mamma» Αντρέ Ρουσσέν, «Φλαντρώ» Παντελή Χόρν, «Η Δράκαινα» Δημήτρη Μπόγρη. Ερμήνευσε την «Κλυταιμνήστρα» στο έργο «ΠΑΘΕΙ ΜΑΘΟΣ» Αισχύλου – Σοφοκλή – Ευριπίδη αποσπάσματα, «Μια νύχτα μια ζωή» Σπύρου Μελά , «Η γιορτή» Σπίρο Σιμόνε, «Η Λύκαινα» του G.Verga, «Ρόζα» του Παναγιώτη Μέντη. Συνεργάστηκε με τους σκηνοθέτες: Αντώνη Αντωνίου, Δημήτρη Κωσταντινίδη, Κώστα Καζάκο, Γιώργο Ρεμούνδο, Σωτήρη Τσόγκα, Μιχάλη Παπανικολάου, Τάκη Βουτέρη, Δημήτρη Ποταμίτη, Παναγιώτη Μέντη, Φώτη Λαζαρίδη, Κλέαρχο Καραγιώργη, Γιώργο Λαζαρίδη, Κώστα Καραγιάννη.

Στην τηλεόραση έλαβε μέρος σε θεατρικά έργα «Άννα Λουκάστα», «Κεκλεισμένων των θυρών», «Μια τρύπα στον τοίχο», «Οι κλειδοκράτορες» κ.α. Συμμετείχε σε διάφορα σήριαλ: «Η Θέμις έχει κέφια», «Η Γλωσσού» Δ. Ψαθά, «Ταξίδι», «Χρυσό σπίτι», «Ταξιτζής», «Παιχνίδι», «Ξενοδοχείο» του Β. Κατσάνη, «Ο Καραγκιόζης Καραγκιόζης» του Γ. Σκούρτη, «Το άγαλμα» του Φ. Δρακονταειδή, «Τζακ Ποτ» του Β. Νεμέα, «Μη μου γυρνάς την πλάτη», «Η αλεπού κι ο μπούφος», «Τα επτά κακά της μοίρας μου», «Και οι τέσσερις ήταν υπέροχες» του Γ. Κωνταντίνου, «Νιρβάνα» του Ιωσήφ Βαρδάκη, «Η Ώρα η Καλή» του Πάνου Αμαραντίδη, «Οι ιστορίες του Αστυνόμου Μπέκα»: «Ο δολοφόνος φορούσε σμόκιν» του Γ. Μαρή, «Επτά Θανάσιμες πεθερές»: «Θεσσαλονικιά πεθερά» του Π. Καναράκη, «Αρβανίτισα πεθερά» του Κ. Κατσέλη, «Μπαμπά μην τρέχεις» του Απ. Τσαούσογλου. «Συμμαθητές» του Β. Θωμόπουλου.

Κινηματογράφος: Ταινία μικρού μήκους «Το τσιφτετέλι» της Σ. Βογιατζόγλου από τη σειρά «Η Θεσσαλονίκη διηγείται», σε σκηνοθεσία Πέτρου Παναμά η οποία εκπροσώπησε την ΕΡΤ3 στο Διεθνές Φεστιβάλ Ευρείας Οθόνης στο Άμστερνταμ, το 1997, «Ρένα, να η ευκαιρία» σε σκηνοθεσία Κ. Καραγιάννη με τη Ρένα Βλαχοπούλου και «Πικρό χιόνι» του Γ. Αγαθονικιάδη.

Ραδιόφωνο: συμμετείχε σε πολλά θεατρικά έργα.

Σκηνοθεσίες: Το 1995 «Ο Συμβιβασμός» του Γιάννη Χρυσούλη στο Θέατρο «Οδού Ερμού». Το 1999 «Τσιγγάνικο όνειρο» του Τάκη Χρυσούλη. Το 2001 το «Τ’αθάνατο νερό» ελληνικό λαϊκό παραμύθι. Το 2003 «Δήμητρα και Περσεφόνη», του Τ. Χρυσούλη και «Στη χώρα των αγραμμάτων» του Β. Αναστασιάδη, 2004 «Ένα κορίτσι που το έλεγαν Ευρώπη» του Γ. Χατζηδάκη. Σε ερασιτεχνικές και μαθητικές ομάδες σκηνοθετεί: Το 1999 «Κατα φαντασίαν ασθενής» του Μολιέρου, 2000 «Πειρασμός» του Γρηγόριου Ξενόπουλου, 2001 «Τραπεζαρία» του Άλμπερτ Γκέρνυ, 2003 «Σπασμένη Στάμνα» του Κλάιστ, 2004 «Αρκούδα και Πρόταση γάμου» του Τσέχωφ, 2006 «Παντρολογήματα» Γκόγκολ και 2007 «Φοιτητές» Γρηγόριου Ξενόπουλου.

Διακρίσεις: Από την Ακαδημία Κορφιάτικων Θεατρικών βραβείων της έχει απονεμηθεί το βραβείο «Α’ Γυναικείας Ερμηνείας -Ελένης Χατζιαργήρη» για την ερμηνεία της σαν Ρόζα Εκενάζυ, στο ομότιτλο έργο. Από το Διεθνή Πολιτιστικό Σύλλογο Σαλαμίνας τιμήθηκε με το «Χρυσό Μετάλλιο της Βεργίνας» για την προσφορά της στο ελληνικό θέατρο.

Το 2005, η Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης «Η Πρόβα», υπό τη διεύθυνση της, συμμετείχε στο 5ο Διεθνές Φεστιβάλ Δραματικών Σχολών «ΥΠΕΡΙΩΝ» που διεξήχθη στο Βουκουρέστι και πήρε τρία πρώτα βραβεία. Το 2006 στο ίδιο φεστιβάλ η Σχολή λαμβάνει δύο πρώτα βραβεία.

3. Στυλιανός Ροδαρέλης ακαδημαϊκός, σκηνοθέτης και θεωρητικός Θεάτρου
«Ο θεατρικός χαρακτήρας και η δημιουργία του»
Παρασκευή 19/5/2017 – ώρα: 17.30 – 18.20

Θα παρουσιάσει την κοινωνική σημασία του ΘΕΑΤΡΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ και τις διαστάσεις που αποκτά στη σύγχρονη εποχή μας. Προβολή των προσωπικών θέσεων σχετικό με τη δημιουργία του «θεατρικού χαρακτήρα» των ισπανών δραματουργών που συμμετέχουν με τα θεατρικά τους έργα στο  ΘΕΑΤΡΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ

4. Αδόλφος Σιμόν O ακαδημαϊκός, δραματουργός και σκηνοθέτης
«Ένα διαφορετικό θέατρο είναι δυνατόν σήμερα»
Παρασκευή 19/5/2017 ώρα: 18.20-20.00

Θα  παραθέσει μερικές από τις σκηνικές του προτάσεις και τις πέρφορμανς που έχει πραγματοποιήσει ως δυνατότητες για να σχεδιαστούν νέες δημιουργικές δράσεις μέσα από τις οποίες διεκδικούνται τα ανθρώπινα δικαιώματα.
Η δημιουργία μιας κοινωνικής σκηνής με στόχο να προκαλέσει έντονους στοχασμούς, μέσα από την ελευθερία και την ηθική.Με την ολοκλήρωση της δράσης θα πραγματοποιηθεί με τους παρευρισκόμενους μια βιωματική άσκηση  βασιζόμενη στη σχέση «Εγώ είμαι – Εγώ ζητώ»

5. Βασιλική Δαλίσκα (ηθοποιός)

Τίτλος: «Σώμα και ήχος. Η αρχή μιας ιστορίας»
 Σάββατο 20/5/2017 ώρα: 17.00-20.00  

Περιεχόμενο – πλάνο εργαστηρίου: Μια σειρά σωματικών και ηχητικών ασκήσεων για την εξερεύνηση της θεατρικής σωματικής έκφρασης και παραγωγής φυσικών ήχων. Θα παρατηρήσουμε την αλληλοεπιρροή σώματος και φωνής, τις διαφορετικές δυναμικές και αποχρώσεις τους, την σχέση και αλληλεπίδραση τους με άλλα σώματα και με τον χώρο στον οποίο κινούνται. Στόχος μας να οδηγηθούμε, με αυτοσχεδιαστική διάθεση και όπλο μας την φαντασία, στην δημιουργία εικόνων που θα χρησιμοποιήσουμε ως αφετηρία για την αφήγηση μιας ιστορίας.

Οι συμμετέχοντες πρέπει να φορούν άνετο ρουχισμό και παπούτσια.

Η Βασιλική Δαλίσκα γεννήθηκε στη Σέρρες. Απόφοιτη της Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης Νέλλυ Καρρά. Έπαιξε σε θεατρικά έργα όπως ¨1913¨ θεατρική διασκευή-σκην. Π.Μέντη, ¨ θέλω να το ξέρεις¨ του Π. Μέντη σκην. Καλλιόπη Ευαγγελίδου, ¨ Ο Δον Ζουάν έρχεται από τον πόλεμο¨ του Έντεν Φον Χόρβατ σκην. Βίκη Γεωργιαδου, ¨Ο Έρως είναι τυφλός¨ του Μπόρις Βιάν σκην. Ειρήνη Μαργαριτη, ¨ο Ρομπέν των Δασών¨ του Μ. Κοβανίδη σκην. Π. Μέντης, στο μουσικό θεατρικό έργο ¨Φαύστα να πάνε¨ μελοποίηση-σκην. Ανρί Κεργκομάρ κ.α. Βραβεύτηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού για την συγγραφή παιδικού θεατρικού έργου ¨ ο Ύπνος, ο Άυπνος και η μικρή Κατερίνα¨